• منتديات بابونج

    منتديات بابونج، منتديات ثقافية متنوعة، تعرف على اصدقاء جدد وشاركهم معارفك وآرائك في بيئة نقاشية مفيدة

ضحية قصة حب او وهم الحب ...

في هذا المنتدى يمكنك كتابة قصة من بنات أفكارك، مناقشة فكرة قصة، او عرض قصة أعجبتك ليطلع عليها الأعضاء وزوار المنتديات الآخرين
صورة العضو الشخصية
Miss 12 chat
عضو نشيط
عضو نشيط
مشاركات: 3748
اشترك في: الثلاثاء أغسطس 11, 2009 9:03 pm

ضحية قصة حب او وهم الحب ...

مشاركةبواسطة Miss 12 chat » الثلاثاء أغسطس 17, 2010 2:40 am

بسم الله الرحمن الرحيم

النهاردة مش هحكى قصة من خيالى

النهاردة هحكى قصة حصلت بالفعل

قصة بنت ضحية وهم وكدبة اسمها الحــــــب

الغلط عليها بالفعل لانها حبت فى زمن القلوب فى بتنبض بالكره

بطلة قصتى النهاردة اسمها ميــــــــــــــــادة

























ميادة بنت عادية خالص وهى فى 6 ابتدائى

وكانت هتنقل للمرحلة الاعدادية

تغير كل تفكيرها وبدأت تسير فى سن المراهقة ودوامتة

شافت ولد وكأن فى حاجة فية بتشدها اوى لية

دا كان ياسر

وحبو بعض فضلو اجازة 6 ابتدائى و 3 سنين اعدادى

واول سنة فى ثانوية

يعنى حب 4 سنين ونص كان بينهم حب كل صحاب ميادة بيحسدوها

علية ميادة كانت شخصية مش رومانسية نهائى

لكن مع ياسر كانت ملاك الحب

كانت تبيع اى حد فى سبيل انها تشوف ابتسامتو

حبتو اوى كان بتعشقوا وكانت دايما تقول

ان مالهاش غيرو فى الدنيا

اهلها عرفوا كزا مرة وكانو بيضربوها وكان باباها جامد

اوى وتربيتو شديدة كان يكسرلها رجليها

يحرقها كان عذاب بجد وهى تستحمل لانها بتعشقوا

وفى اجازة اخر العام وهى فى ا لمرحلة الثانوية

خالها شافها وهى مع ياسر ودار بينهم حوار وانتهى بخناقة

وميادة اتكسرت رجليها وايديها وحرقوها

وكان عقابها انها قعدت شهر كامل فى البيت

ولما ابتدت حالتها تسوء وابتدو يودوها لدكتور نفسى لانها

كانت بتموت من خوفها ع ياسر ومن العذاب اللى بتتعذبو

قررو انهم يفرجوا عنها

واول ماسمحوا ليها بالخروج كلمت ياسر لكن مكنش بيرد عليها

خالص لمدة 3 ايام ومرة يكنسل ومرة يقفل موبايلو

قلقت اوى علية راحت فى المكان اللى كانو دايما بيتقابلو

فية ولكن شافت اكبر صدمة :?:




































































شافت حبيب القلب شافت روحها

شافت من كانت تبنى علية احلامها

وامالها شافت من كان لها العمر والحياة

مع صديقتها :?:

استغربت واندهشت وذهبت لكى تعرف ماهو الامر

ولكن كانت الاجابة صادمة :?:

























































ياسر: اهلا ياميادة

ميادة : اهلا اى لية واقفين مع بعض

ندى: انتى متعرفيش اننا ارتبطنا

ميادة : انتو بتهرجوا

ياسر: ميادة كل شىء قسمة ونصيب

ندى : انت املك بتكلمها براحة كدا ازاى سلام انت بتهرج باى

ياسر: ندى خدى بس يوووووووووة

ميادة : ياسر فهمنى

ياسر: ميادة فكك بقى انتى عاوزة منى اى عاجبك كدا زعلتيها

ميادة : ياسر ازاى تنسانى فى شهر؟

ياسر: عادى يعنى وانا كنت فين من حياتك محاولتيش تعرفى عنى

اى حاجة

ميادة : ياسر غصب عنى والله وانت عارف

ياسر: ع العموم خلاص كل شىء قسمة ونصيب

ميادة : يااااااااسر طب انا مسمحاك وتعالى نبدأ صفحة جديدة

بلاش نضيع حبنا

ياسر: مين قالك انى حبيتك اصلا انا بحب ندى

ميادة : ياسر والسنين اللى عشتها معايا كانو اى

ياسر: اعتبريهم عطف

ميادة: عطف؟

ياسر : اة ومش فاضيلك سلام




















وفى الوقت دا ميادة فضلت ماشية والدموع ع عيونها

واول ماوصلت البيت

قفلت عليها باباها واهلها استغربوا

فى الاخر طلعت وفاقت وقالتلهم انا كويسة ومافيش حاجة

بس واحدة صاحبتى ماتت

ردت والدتها وقالتلها الاعمار بأايد الله ياحبيبتى

وردت ميادة وقالتلها اة ماما واللواء كمان نصيب

انا هدخل اخد شاور

ودخلت ميادة ومرت ساعة وساعة لحد مافضلت فى الحمام

3 ساعات قلقت مامتها وخبطت ع الباب ميادة مفتحتش

استغربت جدا لحد ماجابت اخوها وكسر الباب ولكن

كان امامهم ابشع منظر













































































ميادة ع الارض منتحرة والدم من شراينها يمكن يكون خلاص

اتصفى !























وماتت ميادة

































ياترى غلطتها انها حبت؟






مبقاش فى حب فعلا؟



















اللى بيحب بيبقى مش عاقل زى مابيقولو؟

































قصة حقيقة وحدثت بالفعل وتوفت ميادة 16\8\2010






























نو كومنت

صورة العضو الشخصية
اسيرة الحب
عضو مشارك
عضو مشارك
مشاركات: 901
اشترك في: الجمعة مايو 01, 2009 8:16 am

ضحية قصة حب او وهم الحب ...

مشاركةبواسطة اسيرة الحب » الثلاثاء أغسطس 17, 2010 2:52 am

غلطاااااااااااااانه طبعاااااا


ايه تخسر ربنا ودينها


وتموت كافرة عشان واحد مش يستاهلها


كانت تدعى عليه والله


كان هيحصله بلاوى


لانه ظاااااااااااالم


بس في الاخر كل الرجاله كده


يا مأمنه للرجال..... :frown


عموما ربنا يرحمها


وحسبي الله ونعم الوكيل في كل شاب


بيضحك على بنت وبيظلمها


اكيد هتترد في اهله وهيرجع ليها مذلول



وساعتها هى بقي اللى مش هتعرفه



جامده والله يا بوستى


منورة المنتدى يا قمرنا


دومتى بالف خير


اختك

اسيرة الحب

Mo3GeZa
إداري سابق
إداري سابق
مشاركات: 1330
اشترك في: الأربعاء يناير 21, 2009 2:06 am

ضحية قصة حب او وهم الحب ...

مشاركةبواسطة Mo3GeZa » الثلاثاء أغسطس 17, 2010 3:00 am

لا حول ولا قوة الا بالله



ربنا يرحمها فهوه أولى بها رحيم

صورة العضو الشخصية
Mя.đєmσ
إداري سابق
إداري سابق
مشاركات: 1070
اشترك في: الأربعاء يناير 28, 2009 6:27 pm

ضحية قصة حب او وهم الحب ...

مشاركةبواسطة Mя.đєmσ » الثلاثاء أغسطس 17, 2010 3:00 am

بدايه ربنا يرحمها
ولكن ازاى تخسر دينها وربنا علشان واحد
بس برضو فى الاول والاخر حب مراهقه
تفكير صبيه واطفال
انتهى لكفر بالله وانتحار
ربنا يغفرلها ويرحمها

صورة العضو الشخصية
*Toq ELYasmin*
إداري سابق
إداري سابق
مشاركات: 3387
اشترك في: الأحد مارس 22, 2009 2:36 am

ضحية قصة حب او وهم الحب ...

مشاركةبواسطة *Toq ELYasmin* » الثلاثاء أغسطس 17, 2010 3:02 am

روبى

قصه مؤثرة لكنى لا اتعجب من احداثها

ربما كانت نهايتها مأساويه

لكن هناك قلوب تمت وتبقى الروح حيه

من باع قلب احبه لا يستحق الندم

هى أخطات حينما تعلقت بذاك الشاب

اولا لانها بسن مراهقه فالخطوات غير محسوبه والمشاعر غير معلومه

بالنهايه هذا عمرها وتلك منيتها وذاك هو سبب لكن الموت واحد مقدر لها

روبى

مشكورة على طرحك المؤثر

صورة العضو الشخصية
fattysha2ia
عضو مشارك
عضو مشارك
مشاركات: 616
اشترك في: الخميس إبريل 01, 2010 10:37 am

ضحية قصة حب او وهم الحب ...

مشاركةبواسطة fattysha2ia » الثلاثاء أغسطس 17, 2010 6:24 am

:shock: :shock: :shock:

لا اله الا الله
لا حول ولا قوه الا بالله
مبقاش فى حب فالزمن الى احنا عايشينو
حرام انها تخسر دينها
واهلها
وحياتها
عشان كلب يقولها اعتبريه عطف
هى فعلا غلطت
اكيد
بس ربنا يسامحها
وياريت ندعيلها بالرحمه

ربنا يرحمها
ويسامحها ع غلطتها الشنيعه دى
بس بردو هى غصب عنها
لما تحب واحد 4 سنين
ونص وفالاخر يقولها
اعتبريه عطف
ويحب صحبتها كمان
اكيد الموقف أثر عليها
ربنا يرحمها
ان شاء الله ويسامحها
:cry: :cry:
واكيد كل واحده فينا لما بتتخدع من حبيبها
بتبقى الدنيا ضلمه قدامها
ومش عارفه هى بتعمل اي ولا بتبص لفين
:cry: :cry: يلا ربنا يرحمها ويدخلها فسيح جناتو
ويسامحها اللهم امين
:cry: :cry:

صورة العضو الشخصية
((غرور الحلوة))
عضو نشيط
عضو نشيط
مشاركات: 3309
اشترك في: الخميس أغسطس 19, 2010 7:30 pm

ضحية قصة حب او وهم الحب ...

مشاركةبواسطة ((غرور الحلوة)) » الجمعة أغسطس 27, 2010 8:18 pm

اخــــــتي روبي

جميلة قصتك ومؤثرة جدااا

ربنا يرحمها ويغفر لهاا

لكن ليس هناك من يستاهل ان

تخسر حياتها وتكفر بالله لأجل

واحد كان مزيف من قال ان لا يوجد

حب يوجدولكن قليل من يستحق الحب

قليل جداا جداا جدااا :cry: :sad

تقبلي مروري

يعطيكي العافية


العودة إلى “منتدى القصص”



الموجودون الآن

المستخدمون الذين يتصفحون المنتدى الآن: لا يوجد أعضاء مسجلين متصلين وزائر واحد

المتواجدون حاليا

المستخدمون الذين يتصفحون المنتدى الآن: لا يوجد أعضاء مسجلين متصلين وزائر واحد